Skip to main content

Het CIM organiseert onderzoek van het mediabereik en crossmediale doelgroepenstudies.

  • Het CIM meet het bereik van de belangrijkste Belgische media voor televisie, radio, internet, pers en voor out of home reclameborden: hoeveel en welke mensen gebruiken de media. Deze studies zijn de basis voor de kijk-, luister-, surf- en leescijfers waarvoor het CIM het best gekend is. Daarnaast controleert het CIM de oplage en verspreiding van perstitels, de trafiek van websites en apps, en valideert het de plaatsing van de nieuwe out-of-home reclameborden op het Belgische grondgebied.
     
  • Het CIM verzorgt ook verschillende doelgroepenstudies die bruikbaar zijn voor alle media:
    • De Consumer Decision Journey studie (CDJ), met als doel het beslissingsproces van de consumenten beter te leren kennen, in wisselwerking met de verschillende communicatiekanalen en touchpoints.
    • De Establishment Survey (ES). Deze studie laat toe om sterkere populatie benchmarks te hebben over de evolutie van de multimedia uitrusting en de consumptie van media bij de gezinnen.
    • De Target Group Monitor (TGM), met als doelstelling om de link te leggen tussen het mediaverbruik en de consumptie van producten en merken.

Je vindt veel meer informatie over de werking van het CIM in ons Jaarverslag (zie kader hiernaast).
 

Het CIM is lid van verschillende internationale beroepsverenigingen van Joint Industry Committees en organisaties die media currencies meten:

        logo I-Jic            logo EMRO             logo IFABC