Skip to main content

De Strategische Comités (SC) ontwikkelen een lange termijn visie over de evolutie van de CIM-studies en waken over de geschiktheid tussen deze studies en de behoeften van de markt. Er worden vergaderingen georganiseerd volgens wat nodig is.
Hun rol wordt beschreven in de Statuten van het CIM (zie kader hiernaast).

De SC Media

Ze vatten de informatiebehoeften samen en bepalen de prioriteiten ervan op het gebied van de mediaplanning en trading door de agentschappen en adverteerders, de marketing en de verrijking van de gegevens door de reclameregies, en de evaluatie van hun producten door de eigenaars van de media.
Ze bereiden het begrotingskader voor dat zal worden voorgesteld aan het Bestuursorgaan van het CIM.

Er zijn vier Strategische Comités Media: Watch, Listen, Reading en Out-of-Home.

De SC CrossMedia

Ze hebben een vergelijkbare rol maar zijn verantwoordelijk voor de projecten die alle media aangaan.

Er zijn twee Strategische Comités CrossMedia: 
-  Het Comité XMedia is verantwoordelijk voor de digitale studie, de Establishment Survey en de projecten voor de crossmedia-meting en -fusie.
-  Het Consumer Insight Comité houdt zich bezig met het onderzoek naar mediatargets (Target Group Monitor) en de studie over de aankoopbeslissingen (Consumer Decision Journey).