News

2019-03-14 -

Evolution Media Group : misbruik van CIM referenties

In tegenstelling tot wat in de commerciële communicatie van Evolution Media Group staat, wordt geen enkele publicatie van Evolution Media Group door het CIM gecontroleerd.

De laatste controles van publicaties van Evolution Media Group slaan op de periode 2015. Evolution Media Group heeft bijgevolg geen enkel recht om zich nog op het CIM te beroepen.

2017-10-11 -

Publicatie Persbereiksstudie 2017

Het CIM publiceert op donderdag 12 oktober 2017 om 9u de resultaten van het gemiddelde nummerbereik 2017.

U vindt hieronder het persbericht en hier de methodologie van de studie.

2016-10-28 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T4/2015 - T3/2016 Dagbladen

De verklaringen op erewoord van het 3de trimester 2016 voor de dagbladen zijn hier beschikbaar.

2016-10-21 -

De authentified rapporten werden gepubliceerd

2016-08-26 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T3/2015 - T2/2016

De verklaringen op erewoord van het 2de trimester 2016 voor de verkochte tijdschriften en de andere publicaties zijn hier beschikbaar.

2016-07-29 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T3/2015 - T2/2016 Dagbladen

De verklaringen op erewoord van het 2de trimester 2016 voor de dagbladen zijn hier beschikbaar.

2016-07-01 -

De authentified rapporten werden gepubliceerd

2016-05-27 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T2/2015 - T1/2016

De verklaringen op erewoord van het 1ste trimester 2016 voor de verkochte tijdschriften en de andere publicaties zijn hier beschikbaar.

2016-04-29 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T2/2015 - T1/2016 Dagbladen

De verklaringen op erewoord van het 1ste trimester 2016 voor de dagbladen zijn hier beschikbaar.

2016-04-06 -

CIM Press Audience 2016-2019

The Center for Information about the Media (CIM) has awarded a 3-year contract for the new National Readership Survey fieldwork to IPSOS Belgium.

This contract includes not only the classical readership study with 10.000 Belgian residents a year, but also the new affiliated daily readership panel for newspapers and possibly issue readership research on magazines.

The CIM will announce the final choice of its partner to process and model readership results later this year.

 

Stef Peeters, General Manager of CIM, welcomes the decision: "I am happy that all parties involved agreed on an innovative approach to measure press readership. While building on a solid tradition of readership surveys in Belgium, the CIM has significantly raised the bar with its ambition to shape daily audience results for newspapers, and issue specific readership for magazines. The next step is the integration of paper and digital currencies in press. This will allow the sector to support innovative business models in advertising."

Gerd Callewaert, Country Manager of IPSOS Belgium, is thrilled by this new challenge: "We are very proud that after an extensive evaluation process the CIM selected IPSOS for its new press project. The proposed approach is indeed groundbreaking in the area of press audience measurement, which is for us challenging and exciting at the same time."

 

The CIM is the Joint Industry Committee of media, media agencies and advertisers, responsible for audience currencies in Press, Internet, TV, Radio, Cinema and Out-of-Home in Belgium.

Contact: Stef Peeters, General Manager, sp@cim.be, +32 2 661 31 50, Avenue Herrmann-Debroux 46, 1160 Brussels.

 

As part of the IPSOS group, IPSOS Belgium performs quantitative and qualitative market research.

Contact: Gerd Callewaert, Country Manager, Gerd.Callewaert@ipsos.com, +32 9 216 22 21, Rooigemlaan 2 B4, 9000 Ghent.

Pagina's