Prospérer dans un marché en mutation
Le paysage médiatique se transforme — et très rapidement. Cette section explore les dernières tendances, évolutions et opportunités pour les acteurs locaux. Des personnalités du secteur partagent leur vision sur la manière de s’adapter aux nouvelles dynamiques du marché, de tirer parti des enseignements mondiaux et de garantir que les médias locaux continuent de prospérer face à la concurrence internationale.
Hugues Rey, CEO Havas Belgium & Jan De Moor, Managing Director Bauer Media Outdoor Belgium - What are the evolutions and latest trends in the media and advertising sector?
Jean-Paul Philippot, Administrateur général RTBF - What worries you in the latest media evolutions?
Geert Noels, CEO Econopolis Group - What are the challenges and opportunities for local media?
Nathalie L'Hoir, Managing Director UM and President UMA & Hugues Rey, CEO Havas Belgium - What are the challenges and opportunities for local media?
Geert Noels, CEO Econopolis Group - What are international learnings for local media to thrive?
Jan De Moor, Managing Director Bauer Media Outdoor Belgium - What are opportunities for local media?
Wim Jansen, CCO DPG Media - What are opportunities for local media, specifically DPG Media?
Thierry Hugot, CCO and CMO Groupe Rossel - Is it possible for traditional media groups to work with influencers?
Jean-Paul Philippot, Administrateur général RTBF - Is it possible to work together with 'big tech'?
Thierry Hugot, CCO and CMO Groupe Rossel & Luc Suykens, CEO and Vice-Chairman UBA - Do economic models have to adapt? & Do commercial models have to adapt?
Comment les marques peuvent prospérer dans un marché en mutation
À mesure que les attentes des consommateurs évoluent, les marques doivent repenser leur stratégie. Dans cette partie, des CEO et la représentante des agences créatives expliquent comment les marques locales peuvent rester pertinentes, comment elles peuvent utiliser la créativité comme superpouvoir et transformer la dynamique du marché en opportunité.
Hugues Rey, CEO Havas Belgium - What are the opportunities for local brands in this changing market?
Luc Suykens, CEO and Vice-Chairman UBA & Jan De Moor, Managing Director Bauer Media Outdoor - What are the opportunities for brands in this changing market?
Petra De Roos, CEO ACC - What are the superpowers of local creative agencies?