Skip to main content

Het CIM begint aan een grote transformatie naar een consumentgerichte aanpak, met nadruk op crossmedia, digitaal en data. De studies worden vernieuwd teneinde al de verschillende, ook nieuwe, modellen van content- en reclameconsumptie te kunnen meten en de consumer journey door de verschillende media, platformen en toestellen te kunnen beschrijven.

Om dit doel te bereiken, zal het CIM ook zijn organisatie herzien door een kleiner bestuursorgaan in te voeren, de rol van strategische comités te versterken en te kiezen voor een aanpak die meer gericht is op innovatie en samenwerking met een breder scala aan partners. Al deze veranderingen moeten het CIM in staat stellen om efficiënter, responsiever en innovatiever te worden.

Meer weten? Bekijk onze video hieronder waarin de nieuwe strategie van het CIM wordt gepresenteerd, evenals interviews met vertegenwoordigers van de drie families die deel uitmaken van het CIM - media, adverteerders en agentschappen – over de rol van het CIM in de toekomst.

 

Volledige video over de nieuwe CIM-strategie:

Korte video's :

Stefan LAMEIRE (Voorzitter van het CIM)

Wilfried CELIS (media)

Hugues REY (agentschappen)

Luc SUYKENS (adverteerders)

november 2023