News

2017-01-02 -

De authentified rapporten werden gepubliceerd

2016-10-28 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T4/2015 - T3/2016 Dagbladen

De verklaringen op erewoord van het 3de trimester 2016 voor de dagbladen zijn hier beschikbaar.

2016-10-21 -

De authentified rapporten werden gepubliceerd

2016-08-26 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T3/2015 - T2/2016

De verklaringen op erewoord van het 2de trimester 2016 voor de verkochte tijdschriften en de andere publicaties zijn hier beschikbaar.

2016-07-29 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T3/2015 - T2/2016 Dagbladen

De verklaringen op erewoord van het 2de trimester 2016 voor de dagbladen zijn hier beschikbaar.

2016-07-01 -

De authentified rapporten werden gepubliceerd

2016-05-27 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T2/2015 - T1/2016

De verklaringen op erewoord van het 1ste trimester 2016 voor de verkochte tijdschriften en de andere publicaties zijn hier beschikbaar.

2016-04-29 -

CIM Echtverklaring - Verklaringen op Erewoord T2/2015 - T1/2016 Dagbladen

De verklaringen op erewoord van het 1ste trimester 2016 voor de dagbladen zijn hier beschikbaar.

2016-04-06 -

CIM Press Audience 2016-2019

The Center for Information about the Media (CIM) has awarded a 3-year contract for the new National Readership Survey fieldwork to IPSOS Belgium.

This contract includes not only the classical readership study with 10.000 Belgian residents a year, but also the new affiliated daily readership panel for newspapers and possibly issue readership research on magazines.

The CIM will announce the final choice of its partner to process and model readership results later this year.

 

Stef Peeters, General Manager of CIM, welcomes the decision: "I am happy that all parties involved agreed on an innovative approach to measure press readership. While building on a solid tradition of readership surveys in Belgium, the CIM has significantly raised the bar with its ambition to shape daily audience results for newspapers, and issue specific readership for magazines. The next step is the integration of paper and digital currencies in press. This will allow the sector to support innovative business models in advertising."

Gerd Callewaert, Country Manager of IPSOS Belgium, is thrilled by this new challenge: "We are very proud that after an extensive evaluation process the CIM selected IPSOS for its new press project. The proposed approach is indeed groundbreaking in the area of press audience measurement, which is for us challenging and exciting at the same time."

 

The CIM is the Joint Industry Committee of media, media agencies and advertisers, responsible for audience currencies in Press, Internet, TV, Radio, Cinema and Out-of-Home in Belgium.

Contact: Stef Peeters, General Manager, sp@cim.be, +32 2 661 31 50, Avenue Herrmann-Debroux 46, 1160 Brussels.

 

As part of the IPSOS group, IPSOS Belgium performs quantitative and qualitative market research.

Contact: Gerd Callewaert, Country Manager, Gerd.Callewaert@ipsos.com, +32 9 216 22 21, Rooigemlaan 2 B4, 9000 Ghent.

2016-03-31 -

CIM Persbereik 2016-2019

Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft een driejarig contract voor de uitvoering van het veldwerk van het nieuwe Nationale Persbereiksonderzoek toegekend aan IPSOS België.

Dit contract voorziet niet alleen in het klassieke persbereikonderzoek bij 10.000 inwoners van België per jaar, maar ook in een nieuw panel dat het dagelijkse bereik van kranten meet en mogelijk ook een studie van het editiebereik van magazines.

Het CIM zal later dit jaar een definitieve partner kiezen voor de verwerking en modellering van de bereikcijfers.

Stef Peeters, General Manager van het CIM, is blij met de beslissing: "Ik ben verheugd dat alle betrokken partijen een akkoord hebben bereikt over een innovatieve aanpak om het persbereik te meten. Het CIM bouwt voort op een sterke traditie van persbereiksonderzoek in België, maar legt de lat nu beduidend hoger met zijn ambitie om de dagelijkse bereikcijfers van kranten en het bereik van specifieke tijdschriftnummers in kaart te brengen. De volgende stap is de integratie van de ‘currencies’ voor het bereik van papieren en digitale platformen in de pers. Dit zal de sector toelaten om innoverende business modellen in reclame te ondersteunen."

Gerd Callewaert, Country Manager van IPSOS België, kijkt vol enthousiasme uit naar deze nieuwe uitdaging: "We zijn zeer trots dat na een uitgebreid evaluatieproces de keuze van het CIM voor zijn nieuw persproject is uitgegaan naar IPSOS. De voorgestelde aanpak is zeker baanbrekend op vlak van persbereikmetingen en is voor ons een heel spannende uitdaging."

 

Het CIM is de sectororganisatie van media, media agentschappen en adverteerders die in België verantwoordelijk is voor de bereikmetingen van pers, internet, tv, radio, bioscoop en out-of-home.

Contact: Stef Peeters, General Manager, sp@cim.be, +32 2 661 31 50, Herrmann-Debrouxlaan 46, 1160 Brussel.

 

Als onderdeel van de IPSOS groep, voert IPSOS België kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek uit.

Contact: Gerd Callewaert, Country Manager, Gerd.Callewaert@ipsos.com, +32 9 216 22 21, Rooigemlaan 2 B4, 9000 Gent.

Pagina's