Home

Wat doet het CIM?

Mission Statement

Het CIM stelt zich tot doel zijn leden op permanente en regelmatige basis binnen de kortst mogelijke termijn nauwkeurige en betrouwbare gegevens te leveren die noodzakelijk zijn voor de objectieve weergave en de optimalisering van de reclamebestedingen in België.
 

Onderzoeksdomein

Het CIM produceert twee types gegevens:

-              De echtverklaring

De echtverklaring van de oplagecijfers en de verspreiding van de perstitels is de meest bekende.

Daarnaast gebeurt er ook een echtverklaring van website-bezoeken. En in buitenreclame wordt regelmatig de plaatsing van de nieuwe borden van groot formaat op het Belgische grondgebied gevalideerd.

-              De bereiksstudies

Het CIM organiseert de meting van het bereik van de belangrijkste Belgische reclamedragers: pers, bioscoop, buitenreclameborden, internet, radio en tot slot televisie via audimetrie en horodatage.

 

Naast deze zogenaamde tactische onderzoeksgegevens zorgt het CIM voor twee strategische studies, nl. de HUB studie (Cross Media studie) en de TGM studie (Target Group Monitor of doelgroepenstudie) die nu de centrale strategische PMPA studie vervangen, waarvan de doelstellingen waren de markt een vergelijkende visie te leveren op de verschillende media, alsook de verbanden tussen het mediaverbruik en de consumptie van producten en merken.