Home

Waarom lid worden

Het CIM creëert voor u toegevoegde waarde, ongeacht uw rol binnen de reclamesector.

Bent u uitgever van een site of perstitel, eigenaar van een Tv-kanaal of een radiozender, Out-of-Home vertegenwoordiger, of een mediaregie ? Het CIM kan uw media meten in één van de CIM studies. U krijgt dan toegang tot betrouwbare cijfers over uw bereik en dat van uw concurrenten, maar ook tot talrijke gegevens over de consumenten van uw media en uw mediumtype(s), en tot de strategische studies (de doelgroepenmonitor TGM en het CrossMedia project).

U bent een reclame- of media-agentschap ? Als tussenpersoon, kiest u de mediatypes waarvoor u toegang wenst tot de bereikcijfers die als “currency” gelden in de communicatiesector in België. Deze gegevens zijn voor u nuttig als u advies moet geven aan de adverteerders over de keuze van hun media, hun communicatiestrategie en de aankoop van reclameruimte.

U bent adverteerder ? U heeft geen directe toegang tot de CIM studies (dit gebeurt via uw agentschap) maar u heeft de mogelijkheid om uw stem te laten horen door eventueel deel te nemen aan de beslissingsinstanties van het CIM (de Algemene vergadering van de leden, de Strategische Comités en de Raad van Bestuur).